Alu 3~ enkeltoeren
Aluminium motoren 3~ enkel toeren. Dit type motor is grotendeels gelijk aan de gebruikelijke gietijzeren 3~ elektromotor, echter in een aluminium behuizing. Een voordeel van deze aluminium uitvoering is het lagere gewicht van de motor. Voor een toepassing waar extreme thermische belastbaarheid (cyclische overbelasting) of extreme robuustheid (denk aan steenbreek installaties) van de motor een overgrote rol speelt, kan de gietijzeren motor een betere optie zijn. U kunt voor advies altijd terecht bij onze sales medewerkers.
|
|
3~ enkeltoeren
De
driefasen asynchrone motor of driefasen inductiemotor is een
kortsluitankermotor, gevoed door een 3-fasenwisselspanningssysteem.
De motor wordt ook wel
draaistroommotor genoemd. Meer informatie
|
|
3~ poolomschakelbaar
Bij
poolomschakelbare motoren zijn meerdere varianten mogelijk. 2 pooltallen die
zich verhouden van 1 op 2 , De Dahlander wikkeling genaamd.
2 pooltallen met een andere
verhouding, de gescheiden wikkeling. Bij 3 pooltallen wordt er vaak een
combinatie van Dahlander en een gescheiden wikkeling toegepast.
Het is een variant van de
driefasen asynchrone motor, gevoed door een 3-fasenwisselspanningssysteem. Meer informatie
|
|
1 fase motoren
De
eenfase asynchrone motor of eenfase inductiemotor is een kortsluitankermoter, gevoed door een 1-fase wisselspanningsysteem.
Er is keus uit een laag
aanloopkoppel, de RC, alleen met bedrijfscondensator of hoog aanloopkoppel,
de RCC, met een bedrijfs- en aanloopcondensator. Meer informatie
|
|
Trans norm (>IEC355-IEC450)
Transnorm
motoren zijn motoren waarvan de ashoogte hoger is dan 315 mm, IEC355-IEC450
De driefasen asynchrone motor
of driefasen inductiemotor is een kortsluitankermotor, gevoed door een
3-fasenwisselspanningssysteem.
De motor wordt ook wel
draaistroommotor genoemd.
Meer informatie
|
|
Marine motors
De mechanische- en elektrische basisuitvoering van de rotor nl® elektromotoren is afgestemd op scheeps- en offshoretoepassing. Gezien de vaak agressieve "zoute" omgeving, is de RN-serie nagenoeg geheel leverbaar met gietijzeren motorhuizen en motorschilden. Rotor produceert elektromotoren voor opstelling beneden- en bovendeks en eventueel voorzien van een aangebouwde schijfrem.
Meer informatie
|
|
Crane & Offshore motors
Complexe belastingscycli en extreme omstandigheden zijn de uitdagingen in hijs toepassingen en offshore applicaties.
Meer informatie
|
|
IP23 motoren
IP23 motoren zijn zeer open motoren. Hierdoor kan de motor beter gekoeld worden en is de vermogensdichtheid groter. Veelal worden deze motoren toegepast voor koelcompressoren en boegschroeven.
Meer informatie
|
|
Water gekoelde motoren
Water gekoelde motoren, ook wel TEWAC of IC81W motoren genoemd worden gekoeld door een waterkoeling/warmte wisselaar op de motor te plaatsen. Door dit type koeling voegt de motor weining warmte toe aan zijn omgeving en wordt de motor zeer effectief gekoeld. Dit type motor wordt veel gebruikt voor voortstuwing van schepen.
Meer informatie
|
|
IP68 submersible motor
Cutter proof: Vibrations (6g) 600 mm/s rms 1-15Hz Any work angle, 360° vibration impact and from 0° horizontal to 90° shaft down Protection level IP68 20m (air) 30m (oil), Rated bearing life (nominal) >100.000h Bearing dynamic load safety factor 25x DE fixed, locked & spring loaded Angular contact double row thrustbearing NDE floating roller bearing 4D Vibration monitoring system,3 directions DE, 2 NDE,continuous measurement
Meer informatie
|
|
Ex-d (drukvast omhulsel)
Deze motoren zijn zo gemaakt dat ze een ontsteking (intern) kunnen tegenhouden. In een Eexd motor mogen de openingen (flamepaths) nooit de vereiste afmetingen overstijgen. Deze openingen zorgen ervoor dat de ontstekingstemperatuur niet bereikt wordt. Er bestaan verschillende EExd motoren afhankelijk van de gebruikte gassen van Groep IIA, IIB of IICDe motor is fysiek in staat een interne explosie te weerstaan zonder deze over te dragen aan de omgeving
Meer informatie
|
|
Ex-e (verhoogde veiligheid)
Elektrisch materiaal, dat is geconstrueerd volgens de beschermingswijze Ex-e, mag geen onderdelen bevatten, die onder normaal gebruik vonken of lichtbogen kunnen veroorzaken, welke zouden kunnen leiden tot ontsteking van een zich in of nabij het materiaal bevindend explosief gasmengsel. Het explosieve gasmengsel wordt dus geacht in het elektrisch materiaal te kunnen binnendringen.
Meer informatie
|
|
EEx-nA-II-T3 (niet vonkendeconstructie)
Bij deze motoren wordt de beschermingswijze verkregen door het voorkomen van vonken en hoge temperaturen, in of op andere delen van de elektromotor, die een explosie zouden kunnen veroorzaken. Dit geldt onder nominale bedrijfscondities. De motoren met de beschermingswijze Ex II 3G EEx-nA-II-T3 en Ex II 2G EEx-e-II-T3 hebben mechanisch een vrijwel identieke beschermingswijze.
Meer informatie
|
|
ATEX STOF explosiegevaarlijke omgeving
Ex II 2D en Ex II 3D volgens EN 50014en EN 50281-1-1. Bij stof-explosieveilige motoren wordt de beschermingswijze behaald door een bepaalde mate van stofdichtheid in combinatie met een maximale oppervlaktetemperatuur aan de buitenzijde van de motor. Daarnaast wordt vonkvorming door statische elektriciteit voorkomen. De maximale oppervlaktetemperatuur van de rotor nl® motoren in zowel de Ex II 2D als de Ex II 3D uitvoering is 125°C, dit wordt aangegeven op de typeplaat als T = 125°C.
Meer informatie
|
|